W celu realizacji zdalnego nauczania, uruchomiliśmy platformę G Suite dla szkół i uczelni.
G Suite to zintegrowane narzędzia od Google, dzięki nim zdecydowanie prostsza i wygodniejsza jest praca w sieci (te usługi to np. poczta, dokumenty, arkusze, formularze, prezentacje, kalendarze, witryny, nielimitowany dysk, oraz aplikacja Classroom). Classroom łączy wszystkie wymienione powyżej narzędzia i pozwala całkowicie odmienić sposób współpracy między uczniami, a nauczycielami. Dzięki tej usłudze mamy możliwość przenieść nasze szkolne działania online. Zmienia też sposób myślenia – działamy z uczniami w cyfrowym świecie jako sieć społecznościowa, na bieżąco komentujemy, dzielimy się informacjami, linkami, udostępniamy materiały. Jest to świetne narzędzie ułatwiające pracę nam i uczniom.
Dzięki G Suite od Google nauka nigdy się nie kończy!
Aplikacje Google G Suite umożliwiają efektywną pracę zdalną pomiędzy nauczycielami i uczniami. Dzięki Hangouts Meet nauczyciele mają możliwość prowadzić interaktywne zajęcia online z wirtualnymi dyskusjami, które angażują uczniów, jak również dzielić się plikami oraz komunikować z uczniami.
Usługi podstawowe G Suite dla Szkół i Uczelni uruchomione w naszej szkole to:
Classroom to usługa internetowa, dzięki której użytkownicy mogą tworzyć grupy powiązane z konkretnymi zajęciami i w nich uczestniczyć. Za pomocą Classroom uczniowie mogą wyświetlać i przesyłać zadania oraz otrzymywać oceny od nauczycieli.
Gmail to internetowa usługa poczty e-mail, która umożliwia organizacjom stosowanie rozwiązań Google do obsługi systemów pocztowych. Usługa ta pozwala na uzyskiwanie dostępu do skrzynki odbiorczej użytkownika w obsługiwanej przeglądarce internetowej, czytanie poczty, tworzenie wiadomości, odpowiadanie na nie i przekazywanie ich dalej, a także przeszukiwanie wiadomości oraz zarządzanie nimi za pomocą etykiet. Zapewnia filtrowanie pod kątem spamu i wirusów oraz umożliwia administratorom tworzenie reguł obsługi wiadomości zawierających określone treści i załączone pliki lub kierowanie wiadomości do innych serwerów poczty. Reguły można konfigurować według grup lub klientów (dla wszystkich domen).
Kalendarz Google to internetowa usługa do zarządzania osobistymi/organizacyjnymi i zespołowymi kalendarzami. Oferuje ona użytkownikom interfejs umożliwiający przeglądanie kalendarzy, planowanie spotkań z innymi użytkownikami, sprawdzanie informacji o dostępności innych użytkowników oraz planowanie użycia pomieszczeń i zasobów.
Kontakty Google to usługa internetowa, która pozwala Użytkownikom na importowanie, przechowywanie i wyświetlanie informacji kontaktowych, a także tworzenie osobistych grup kontaktów, dzięki którym można wysyłać e-maile do wielu osób naraz.
Dokumenty Google – czyli m.in.: arkusze, dokumenty, prezentacje i formularze to usługi internetowe, które umożliwiają użytkownikom tworzenie, edytowanie, udostępnianie, wspólne opracowywanie, rysowanie i eksportowanie dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i formularzy oraz dodawanie do nich treści.
Dysk Google udostępnia internetowe narzędzia, które umożliwiają użytkownikom końcowym przechowywanie, przesyłanie i udostępnianie plików oraz wyświetlanie filmów.
Google Hangouts and Meet to usługi internetowe, które umożliwiają użytkownikom komunikację w czasie rzeczywistym. Umożliwiają indywidualne oraz grupowe rozmowy głosowe i wideo, a także rozmowy tekstowe na czacie. Dzięki Hangouts Meet można organizować spotkania wideo z większą liczbą uczestników (np szkolenia).
Google Keep to usługa internetowa umożliwiająca Użytkownikom tworzenie, edytowanie, udostępnianie i wspólne opracowywanie notatek, list i rysunków.
Witryny Google umożliwiają Użytkownikom tworzenie stron internetowych w domenie G Suite Basic i publikowanie ich wewnątrz firmy lub poza nią. Użytkownicy mogą tworzyć witryny za pomocą narzędzia internetowego, a następnie udostępniać je grupie innych użytkowników, całej firmie albo wszystkim użytkownikom internetu. Właściciel witryny decyduje, kto może ją edytować, a kto wyświetlać.
Usługi Google są również poszerzane o wiele innych usług i aplikacji, które można wykorzystywać w miarę potrzeb.
Synchronizacja Chrome to funkcja umożliwiająca użytkownikom synchronizowanie zakładek, historii, haseł i innych ustawień na wszystkich urządzeniach, na których są zalogowani w Chrome.
W najbliższych dniach każdy z uczniów otrzyma dane dostępu do platformy G Suite. Do tego czasu prosimy o zapoznanie się z materiałami szkoleniowymi.